Aku Di Atas Ini

April 2, 2007

I

Di atas ini

kau berada antara garis dunia dan akhirat

 

Mencium kaki Tuhan

di angkasa raya

 

berdosa atas dunia.

 

II

Aku kembali lagi ke bumi asing yang

aku

 

rindui.

 

III

Duduk di tengah kapal terbang

aku bosan tiada awan untuk dipandang

 

Di tepi kanan sekumpulan wanita berbual ceria

Di depan gadis berbuah dada besar dan pejal asyik menonton Mr. Bean

Kanak-kanak di sebelah lesu dalam dakapan ibu

 

Aku duduk

Kadang

berfikir

Kadang

tersengguk menahan kantuk

 

Sejuk mula terasa

Angin kuat terdengar.

 

17 Mac 2007

Tinggalkan Jawapan

